Tvorac serije je nedavno podelio svoja sećanja na poslednje trenutke "Dosijea X". Gledano unazad, lako je reći da je "Dosije X" postala jedna od najznačajnijih i najuticajnijih serija u domenu naučne fantastike i horora svih vremena. Serija nam je dala viziju solidne kontinuirane radnje, predstavljene milionskoj publici, uz savršenu mešavinu tame koja je davala uzor mnogim kasnijim televizijskim projektima. Serija nam je ponudila i devet sezona dobre zabave. I dok su možda mnoge od ranijih epizoda postale vremešne, serija generalno još uvek predstavlja fenomen.

Kada se "Dosijeu X" bližio kraj, tok je krenuo mimo planiranog. Očigledno da je jednostavno došlo vreme za rastanak, odnosno, kako Karter objašnjava:
“Odlučili smo da završimo seriju sredinom devete sezone. Bilo je to nekoliko nedelja nakon 11. septembra, što je za mene predstavljalo povratnu tačku, za zemlju i svet, ali i za televizijske serije. Na neki način smo počelu da gubimo pravac, pa nam je sledećih nekoliko meseci pomoglo da osmislimo pristup završnici… Ne sećam se koliko smo epizoda snimili tokom devete sezone, čini mi se dvadesetak. Nismo imali neku posebnu priliku da radimo na njima, a na kraju smo snimili i dvočasovu epizodu, što ranije nismo činili. Nismo u potpunosti mislili na koji će se način završiti serija, sve dok nismo postali primorani, jer je ionako bilo previše posla oko rasporeda za emitovanje. Naravno, to je bio deo mitologije, pa smo imali dobru ideju minulog rada i onog koji nam je predstojao.”
Bez obzira na navedeno, jedna od stvari koja nije menjana je ideja da Molder i Skali ostanu zajedno:
“U principu, završili su tamo gde su i počeli i to je bilo nešto što sam morao da uradim. Ono što se dopada i likovima i meni je najomiljenija scena iz hotelske sobe u pilot epizodi [na šta aludira kraj]. Zamislite da ste proveli dobar deo života sa njima i u tome se ogleda jačina.”
Na pitanje da li je bio upoznat sa Duhovnijevim pojavljivanjem u poslednjoj epizodi, Karter je odgovorio: “Da. Dok je bio odsutan iz serije tokom ove sezone i delom u predhodnoj, sasvim sigurno nije bio kompletno odstranjen, iako se može steći takav utisak. Njegovo pojavljivanje je radjeno po komandi.”

Naravno, za mnoge ovo nije bio kraj dostojan jedne serije. Takodje, većina se pretvara da se drugi film nije ni dogodio. Da li je Karter napisao kraj imajući drugi film na umu?
“O tome se dosta govorilo, ali… u pitanju je bio koncept, a ne nužno cilj. Svakako da je postojao kao mogućnost. Ubrzo nakon toga smo govorili sa ljudima iz Foksa o filmu. Uzbudjenje je nestajalo iz nekog razloga. Foks nije želeo da radimo film po uzoru na prvi; već nešto skromnije, pa smo mislili da bi to moglo da ima interesantan pristup — da se vratimo korak nazad i suštinski odradimo samostalan pristup. Za to je ustvari trebalo više godina — čini mi se šest —pre nego što smo uopšte seli i počeli da radimo .”

Opširnije: Entertejnment vikli