Na skorašnjoj probi, Dejna Skali je secirala džinovski hibrid ženu-gusku dok je trio teoretičara zavere pevao barberšop pesmu, a užasno čudovište pod imenom Najstrašnija stvar, šunjalo se naokolo sa sekirom u ruci.

...
Dosije X: Mjuzikl je od samog početka bio jedna od onih stvari za koju se kaže idemo do kraja ili ništa od svega od samog početka. Ovo je najveća produkcija Colonel Mustard-a do sada i najverovatnije najveći projekat koji će ikada biti realizovan.
Preko 125 ljudi učestvuje u predstavi. Treba pomenuti i 11 originalnih pesama (poput naslova I Want to Believe So Bad i Magical Maniacal Humanimals), orkestar, bezbroja jezivih kostima i nekoliko specijalnih efekata i može se slobodno reći da je ovo praktčan ali veliki projekat. A za razliku od predhodnih projekata ovaj zapravo ima stvaran budžet. Kako bi uspeli da sakupe nešto para, napravili su stranicu na sajtu Kickstarter.com, koji pokušava da sakupi donacije za umetnike, muzičare, filmske producente. Za Dosije X: Mujikl početni cilj bio je 1500 dolara. Sajt je uspeo da pribavi preko 4000 dolara.

Dosije X: Mjuzikl sebe smatra za izgubljenu epizodu koja se odigrava izmedju četvrte i pete sezone. Osmišljen je kao nezavisna epizoda koja se ipak osvrće na epsku priču i mitologiju serije. Priča govori o tome kako Molder i Skali istražuju ludog naučnika koji pravi mešavinu ljudi i životinja u nečiste anomalije nazvane humanimal. Pominje i više osvrta na najaktuelnije primese Dosijea X  uključujući i zaveru sa vanzemaljcima, Molderovu sestru i Skalinu ljubavnu priču.
Svaki od likova koji mogu da vam padnu na pamet se pojavljuje u predstavi: Skiner, Revolveraši (zapravo, oni su kvartet barberšop muzičara, minus jedan), čak i mistični likovi poput serijskog ubice mutanta Tumsa i kanibalističke porodice iz kontroverzne epizode Home. Vatreni fanovi Dosijea X uspeće da pronadju bezbroj manjih referneci kojima će moći potajno da se nasmeju.
...