Popularni glumac je u intervjuu za Njujork Tajms odgovarao na pitanja novinarke o fan-fikciji i novom romanu, koga Dizni očigledno ne bi smatrao podobnim. Takodje, Duhovni je kritikovao industriju, govorio o insektima kao novom načinu ishrane, nedavnom susretu sa Džilijan Anderson i lošoj glumi sa početka "Dosijea X".

Uskoro se očekuje izlazak romana "Sveta krava" koji govori o traumatizovanoj kravi, ćurki slobodnog duha i svinji koja je primila Judeizam. Šta vas je navelo da napišete ovakvu knjigu? Ideja mi je pala na pamet još pre deset godina: Da ste krava, zar ne biste poželeli da posetite Indiju? Tako je postupak pisanja usmeravan na jedina moguća mesta, a to su Dizni i Piksar. Očigledno, bili su dovoljno mudri da se klone priče o obrezivanju svinje. I onda mi je prošle godine sinulo: Pa dobro, zašto ne bih tu ideju preneo na papir?

Priča je poprilično jevrejska. Svinja Šalom smiruje konflikt izmedju Izraela i Palestine. Vaš otac je bio Jevrejin, a majka luteranka. Kako ste odgajani? Odrastao sam u Njujorku. Odgajan sam na ulicama. Pohadjao sam prezbiteransku školu. Naučio sam da verujem u bilo kog boga. Rekao bih da je moj otac bio Jevrejin sklon kulturi. Stoga moj jevrejski senzibilitet postoji sa kulturološkog aspekta.

Vaš lik iz "Kalifornikacije" je pisac. Kako bi on pohvalio (rečeno slengom "blurb") "Svetu kravu"?  Rekao bi: "Ja to ne radim i ne koristim taj izraz kao glagol."

Završili ste Prinston, a vaš završni rad je nosio naslov "Šizofrena kritika čistih razloga ranih Beketovih romana". Kako? Znate li koji je alternativni naslov rada? "Dejvid Duhovni je arogantni idiot".

O čemu se tu radi? Upravo sam hteo o tome. Pokušaću da se setim. Mislim da sam bio pod uticajem književnih kritika nekog Francuza Lakana, Žila Deleza i Feliksa Gatarija. Probaću da uprostim ovo, na papiru je pisalo: Zbog čega svi žude da budu frojdovski neurotičari kada bi to, ustvari, mogla da bude najgora od svih bolesti?

Vaš roman kritikuje industrijsku poljoprivredu. Da li ste još uvek vegetarijanac? Ja sam jedan veoma lenj vegetarijanac, što znači da sam u potrazi za vegetarijanskim jelima, od kojih lako odustajem. Više ne jedem crveno meso. Ješću ribu. Čujem da će insekti postati novi izvor proteina, čemu se unapred radujem. Nisam protivnik ubijanja insekata.  

Slažem se. Ali nisam sigurna po pitanju konzumacije istih. Dopada mi se činjenica da instekti uživaju u očajnim uslovima i prljavštini, za razliku od sisara. Oni preživaljavaju na taj način. Nemam ništa protiv njihovog života u zajednici, u okruženju prepunom fekalija. Oni su tamo gde žele.

Vaša koleginica iz "Dosijea X", Džilijan Anderson, je takodje napisala i objavila prvu knjigu. Da li su, u izvesnom smislu, agenti Molder i Skali ipak zajedno? Ne. Čudno je imati dva pisca u domaćinstvu. Zar nije tako? Već par godina unazad kruži trač da nas dvoje živimo zajedno.

Fan-fikcija o Molderu i Skali je obimna, a nešto od toga bi se moglo svrstati u kategoriju "Dnevnik crvenih cipelica", ako znate šta hoću da kažem. Koristite moj celokupni rad protiv mene samog. Kada je "Dosije X" donekle bio na vrhuncu, tada je počeo i da se razvija internet. Bio sam veoma skeptičan i pomislio da ovo neće dugo trajati. Moja najomiljenija fan-fikcija prikazivala je Aleksa Krajčeka, mog protivnika, i mene kao ljubavnike. Predivno smišljeno.

Da li vaš rad više vuče na tradicionalni pristup Semjuela Beketa ili na rad Džilijan Anderson? Nisam pročitao njenu knjigu. Doručkovali smo pre par dana, ali mi je čak nije ni pomenula. Nisam to znao. Ne. Preterano je reći da mi je pristup beketovski. Strog je, a ja više volim da se igram rečima. Više vučem na Džojsa, iako bi to zvučalo veoma pretenciozno.

Da li vas teoretičari zavere još uvek proganjaju? Prošlo je dosta vremena od kako je neko pokušao da mi dostavi tek procurelu informaciju. Ranije sam dobijao tužna i interesantna pisma o otmicama.

Da li postoji neka posebna epizoda iz "Dosijea X" koja vas i dalje proganja? A, ne, ne, jedino me proganja gluma u prvobitnim epizodama. Voleo bih da ih je moguće uništiti.

[Izvor]

Post a Comment

Previous Post Next Post