CNN: Najpoznatiji ste po ulozi  FBI agentkinje Dejne Skali iz serije Dosije X, ali je hit serija transformisala Gillian Anderson u nešto drugo: u gradjanku Vankuvera.
Serija je snimana u Vankuveru, u Britanskoj Kolumbiji, u periodu izmedju 1993 i 1998, zbog uštede novca i zbog toga što je grad bio u pogodnom ambijentu, savršenom za snimanje mračne serije, navodi Andersonova.
Za to vreme je živela u gradu, provodeći po 16 sati dnevno kako bi udahla život Skalijevoj i uživajući u Vankuveru u slobodno vreme.
Andersonova je ostajala u Caulfeild-u, u delu Zapadnog Vankuvera, njenog najomiljenijeg dela grada. Glumica sada živi u Londonu, u Engleskoj, a ima imanje na jednom od ostrva u Vankuveru kojeg posećuje nekoliko puta godišnje. 
Andersonova je u intervjuu za CNN govorila o iskustvima stečenim u Vankuveru za hiljade ljudi koji se spremaju da posete grad za vreme Olimpijskih igara. 
CNN: Koji je bio vaš prvi utisak o Vankuveru?
Gillian Anderson: Činio mi se manjim nakon selidbe u odnosu na Čikago i Njujork i nakon odlaska iz Los Andjelesa... ali sam ja odrasla znajući da treba da cenim male stvari, jer mi se on činio poput verzije velikog komšiluka.
Ako pogledate na mapi, Vankuver je u suštini ispresecan vodenim tokovima, tako da imate osećaj da ste na drugom kraju istog mesta. Osećaj je jedinstven.
CNN: Različite publikacije su izabrale Vankuver za jedno od najboljih mesta za život na svetu. Da li se slažete sa tim?
Anderson: Da, tako se čini mnogim ljudima. Tako se razlikuje: na raspolaganju su vam plaže i planine prekrivene snegom, vode i šume; ima mnogo odličnih restorana; sigurno je dovesti decu. Mislim da zadovoljava puno kriterijuma onim porodicama kojima je bitan kvalitet.
Grad je oduvek je bio siguran. Za mene je oduvek bio mesto na koje mogu da pobegnem od ostatka sveta, jer mi se baš činilo kao da odlazim na privatni posed.
CNN: Kada su Vas prijatelji posećivali, gde ste ih najradije izvodili?
Anderson: Prvo mesto sa kojeg mnogo ljudi kreće je ulica Robinson, koja je veoma popularna, savremena [kvart za šoping].
Svidja mi se to što možete da vidite planine sa jedne strane i vode sa druge strane ove duge ulice sa radnjama, kafeima i buticima. Sve se nalazi u ovoj ulici, tako da se možete razonoditi.
Tamo se nalazi mesto zvano Granville Island, na ostrvu koje je na jednom od ulaza baš u središtu Vankuvera. Odatle možete izajmiti kajak. Tamo ima puno restorana. Možete se šetati; kupovati, uzimati namirnice; ima mnogo radnji koje prodaju kanadsku narodnu nošnju.
Pored mora se nalazi deo na kojem možete voziti bicikl u Stanley Parku. Park je predivan i u njemu se može popiti čaj i šetati stazama.
Možete uzeti gondolu do planine Grouse, koja je zaista predivna u oblacima. Možete da sedite na vrhu i popijete toplu čokoladu ili jako piće i uzivate u pogledu na grad.
CNN: Da li ste osoba koja voli da izlazi u prirodu? Da li volite pešačenje i vožnju biciklom?
Anderson: Ne u suštini. Pomalo sam kao pustinjak, ali imam prijatelje koji su uživali u tim stvarima dok sam ja išla na posao. [Smeh]
CNN: Koji su Vaši najomiljeniji restorani u Vankuveru?
Anderson: Predivan restoran se nalazi u ulici Robson i zove se Cin Cin. To je jedan jako dobar italijanski restoran.
Postoji još jedan jako dobar indijski restoran, Vij's.  
Postoji i suši restoran Tojo's, koji je izvanredan.
CNN: Da li vam nedostaje Vankuver?
Anderson: Da. Nedostaje mi vreme koje bih mogla da provodim tamo. Kada sam počela da mislim o razgovoru sa Vama, postala sam melanholična. Zaista neverovatno mesto.
CNN: Da li idete na Olimpijadu?
Anderson: Ne. ... Bićemo ustvari na veoma, veoma toplom mestu.
CNN: Koja je Vaša najomiljenija disciplina na Zimskim igrama?
Anderson: Moj trogodišnji sin voli da gleda skakaonice, tako da ćemo verovatno gledati nešto od toga. Ja uživam u [manje opasnoj disciplini] klizanju na ledu, više nego u stvarima koje mogu da vas ubiju.


3 Comments

  1. Divna putopisna reportaza iz Vankuvera :)
    Hvala za prevod.

    ReplyDelete
  2. Gilly nam je OK. Samo nek izadje vise taj Boogie. :)

    ReplyDelete

Post a Comment

Previous Post Next Post