Noćas je "Dosije X" kao jedna od nesumnjivo najupečatljivijih serija iz svoje generacije, proslavila dvadeseti rodjendan velikim okupljanjem ekipe na tribini Komik kona.

Mnogobrojna publika je u sali 20 dočekala glavne protagoniste serije, njenog tvorca, kao i scenariste i režisere: Dejvid Duhovni, Džilijan Anderson, Kris Karter, Dejvid Ejman, Vins Giligan, Haurad Gordon, Glen Morgan, Darin Morgan, Džon Šiban i Džim Vong.

Neki od sajtova, medju kojima je i britanski Sports Mole prenosi simultano kompletan izveštaj sa tribine:


15:32 h (pacifičko vreme): Gase se svetla i kreće najava Tv Gajda, promotera ove tribine.

15:34 h: Majkl Šnajder, šef losandjeleskog odeljenja ovog magazina je moderator panela.

15:39 h: Kris Karter dolazi na scenu mašući kamerom i pravi snimak prisutnih ljudi.

15:40 h: Pre Moldera i Skali, vreme je za video klip.

15:41 h: U pitanju je najavna špica, da bi nakon njenog završetka svetla i dalje ostala ugašena. Molder i Skali ulaze na zatamnjenu scenu noseći čuvene lampe. Neverovatne ovacije stižu iz publike.

15:41 h: Karter odgovara na pitanje o invaziji vanzemaljaca krajem 2012. godine: "Oni su došli, ali su jednostavno... odložili upad."

15:42 h: "Pričao sam ovu priču milion puta", navodi Karter, pre objašnjenja kako je Foks odabrao seriju.

15:43 h: Na pitanje kako gledaju na seriju 20 godina kasnije, Džilijan odgovara: "Tek sam pre par godina shvatila da je Molder kul. Onda sam pomislila 'dodjavola, trebalo je ranije da predjem granicu'. Oh, trebalo bi da pripazim na ponašanje?" Duhovni joj odgovara: "Ne, molim te, nastavi dalje."

15:44 h: Usledilo je pitanje o sceni seksa izmedju Moldera i Skali i mogućnosti da je u skorije vreme ugleda svetlost dana. Anderson: "Snimili smo je. Taj snimak se negde nalazi." Zatim se okreće Dejvidu: "Kladim se da si to rekao do sada."

15:45 h: Giligan: "Ne bi bilo serije "Breaking Bad" bez "Dosijea X". Počeo sam da saradjujem na "Dosijeu" kao fan. Voleo sam je i kada mi se pružila prilika da radim na scenariu, bio sam presrećan. Naučio sam sve o produkciji i scenariu za televiziju. Imao sam sreće da budem deo tima."

15:46 h: Gordon: "Naučio sam mnogo toga. U pitanju je bila grupa ljudi koji su učili jedni druge. Poneo sam to znanje sa sobom, ali i dalje mislim na ovo iskustvo."

15:47 h: Zbog čega su želeli da nastave sa poslom? Duhovni: "Oduvek sam mislio da je serija imala nove mogućnosti. Bila je fleksibilna sa previše ideja koje su mogle da budu ubačene. Mogli bi smo je raditi zauvek. I uvek ćemo, koliko god budemo mogli."

15:47 h: Serija "24" se na na ograničeno vreme vraća na male ekrane. Anderson napominje da ne bi želela da ponovo bude deo serije "Dosije X" ali da bi novi film bio odlična ideja. 

15:48 h: Karter odgovara na pitanje kako bi izgledala serija danas: "Ne bi bilo mnogo razlika. Serija je mračna shodno svom dizajnu. Tehnologija se promenila, a svet su pogodile mnoge stvari, ipak, ono što smo do sada uradili, uradili bi smo i sada."

15:49 h: Šibanov sin, koji je inače bio u publici, tumačio je lik Skaline bebe u osmoj sezoni. Anderson je dobacila: "Liči na mene."

15:51 h: Deseta sezona je postala dostupna u vidu stripa - koliko je kanonska? Karter: "To je strip, te su priče u njima prilagodnjene shodno tome. Želeli smo da je učinimo što verodostojnijom prema likovima. Dobro im je tamo gde se nalaze. Zato se i strip nazvan desetom sezonom."

15:52 h: Da li ćemo ponovo moći da vidimo Dogeta i Rejesovu na televiziji? Karter: "Mislim da je to trik pitanje."

15:53 h: Da li se kajete zbog eliminisanja Usamljenih revolveraša? Šiban: "U pitanju su izvanredni likovi. Kada spin-of serija nije ponovo odobrena, krenuli smo sa diskusijom. Želeli smo da stavimo kraj na njihovu priču. Ideja o njihovoj smrti je bila dobro rešenje nekima od nas. Bila je to časna smrt."

15:54 h: Da li su se umorili od priče o epizodi 'Home'? Morgan je detaljno objašnjavao kako je došao na ideju, uključujući repliku iz filma o autobiografiji Čarlija Čaplina, u kome se pominje incest.

15:58 h: Anderson gleda u svoj imaginarni sat. Ova anegdota se nastavlja na priču o vidrama iz parka Sea World.

15:59 h: Najomiljeniji Molder-Skali momenti. Duhovni: "Svidja mi se onaj trenutak iz 'Post-modernog Prometeja' kada krećemo da plešemo. Odlično sam se osećao." Anderson: "Neko mi je nedavno pomenuo scenu sa razgovorom na steni. Ne sećam se toga." Duhovni: "Mislim da je to bilo onda kada sam rekao da bih voleo da sam rodjen samo sa jednom nogom." Anderson: "Okej."

16:00 h: Najomiljeniji negativac? Giligan: "Bogo, ima ih mnogo. On ustvari i nije loš momak, ali je Piter Bojl odlično odglumio svog lika, Klajda Brakmana."

16:02 h: Giligan: "Uradio sam epizodu sa Brajanom Kranstonom na početku šeste sezone, 'Drive'. Upoznavanje i rad sa njim mi je jedno od lepših iskustava do sada."

16:03 h: Krajček je sledeći. Gordon: "On je uglavnom bio predvidjen kao neko ko bi zamenio Džilijan tokom trudnoće. Kao neko ko se pojavljivao povremeno, uspeo je da iznedri u predivnog lika koji je izgubio mnogo toga, uključujući svoju ruku."

16:06 h: Morgan navodi svog negativca: "Judžin Viktor Tums." Aplauz.

16:07 h: Anderson: "I ja sam htela da kažem Tums, ali i onaj čovek-ulje. Ko je bio on? Onaj ogromni čovek?" Karter: "Jel' si ti uopšte pratila seriju?"

16:07 Karter: "Braća Pikok, a iskoristiću priliku da odam počast Džonu Nevilu, koji je tumačio Manikiranog čoveka. Umro je pre par godina i bio je izvanredan u seriji."

16:09 h: Publika - deo tribine sa pitanjima i odgovorima: Da su Molder i Skali imali sudar, šta bi uradili? Anderson: "Imali bi seks." Duhovni: "A posle toga možda i večeru?"

16:10 h: Da li je postojala scena koju Anderson nije mogla da snimi? I da li je postojao neki zahtev vezan za dijalog. Anderson: "Ima li dece u publici?"

16:11 h: Da li je postojalo čudovište nedelje koje nikada nije prikazano? Giligan: "Pitao sam Dru Barimor da gostuje u seriji. Želeo sam da razvijem lika koji bi imao izvanredne mogućnosti kontrole nad ljudima, po uzoru na "Decu kukuruza". Ipak, to se nikada nije dogodilo."

16:12 h: Koji je prvi trenutak kada su pomislili da su glavni likovi zaljubljeni jedno u drugo? Karter: "Mislim da je to bilo još onda kada si (Džilijan) ušla u njegovu kancelariju u podrumu."

16:13 h: Koliko je bilo važno imati snažan glavni ženski lik u celom ovom žanru? Anderson: "U poslednjih nekoliko decenija, žene su mi pričale da je Skali ostvarila neverovatan uticaj na ljude. Postoje aspekti njene ličnosti, lične snage... a bila je i pristojan čovek."

16:14 h: Karter: "Skali je bila moja žena iz fantazije. Snažna, pametna, imala je svoje mišljenje, snalažljiva i tvrdoglava."

16:15 h: Zbog čega su postojali duhovni/religiozni aspekti Skalinog lika? Karter: "Ona je naučnik, što je njenog lika učinilo poprilično jednodimenzionalnim. Njeno religiozno vaspitanje se oduvek obrušavalo na nju, pa je ta njena strana ličnosti postala iracionalna."

16:16 h: Sledi pitanje o uticaju serije na žanr. Karter: "Ljudi nam se zahvaljuju zbog stvaranja popularne formule o mitologiji, što je stvorilo seriju sa takvim kvalitetom koji je omogućio pravljenje novih nastavaka. Postojla je serija zvana "Mudri momci" ("Wiseguy"), koja se u nastavcima emitovala mnogo pre naše. Ipak, mislim da smo pokazali da serija može da ima tvz. kičmu i predstavljala bi tok priče kojoj bi se ljudi vraćali nakon nedelju dana."

16:18 h: Da li je bolje snimati u Vankuveru ili Los Andjelesu? Duhovni: "Serija je rasla u Vankuveru, svi smo se okupljali u njemu, osećam nostalgiju zbog toga i to će uvek biti kuća "Dosijea X". Energija početka i mogućnost upoznavanja svih ovih ljudi je predstavljala jednu celinu." Anderson: "Složiću se. U oba mesta smo stvorili porodice, a obe su bile pojednako jake i veoma različite."

16:21 h: Iz publike se javlja devojka koju je inspirisala Skali da postane doktor fizike. Anderson: "Prilazilo mi je mnogo žena i govorilo da su upisivale fiziku zbog Skali." Duhovni: "Muškarci mi često prilaze i govore da su se zatreskali u Skali zbog mene."

16:22 h: Koja epizoda ih je najviše plašila? D. Morgan: " 'Beyond The Sea'. Šalim se." Karter: "Mislim da je gledanje Darina u tom kupatilu bilo poprilično strašno."

16:24 h: Šta je predstavljalo inspiraciju za 'Jose Chung's From Outer Space'? D. Morgan: "Originalna ideja koju sam imao pre počeka serije je bila zamišljena kao priča o dva momka koje otimaju vanzemaljci, a zatim stiže treći vanzemaljac i otima ih sve zajedno. Džim Vong mi je rekao 'nemoj nikad da adaptiraš tu ideju', ali je napustio seriju sledeće sezone."

16:26 h: Devojka iz publike kritikuje ranije datu Džilijaninu izjavu da nikada više neće raditi televizijske serije, a ona pojavila u seriji "The Fall". Anderson: "Bilo je to uglavnom zbog obaveza povezanih sa faktorom vremena. Kada je serija privedena kraju, nisam bila sigurna da bih želela da snimam još jedan serijal, odmah nakon tolike iscrpljenosti. Nakon što je prošlo dovoljno vremena i nakon stalnog odbijanja, mislim da je sazrelo vreme. Kada je "The Fall" došao na radni sto, bio je to upravo materijal kakav sam želela. Osetila sam se dovoljno jakom za ovo. Onda mi je NBC ponudio kratko pojavljivanje u "Hanibalu" i ja sam im objasnila da ne bih želela nešto više od ponudjenog, ali mi je onda lik postao zanimljiv."

16:28 h: Da li bi ponovo zaigrali zajedno van "Dosijea X"? Anderson: "Nikako." Duhovni: "Oduvek sam mislio da postoji nešto ne toliko strašno, koliko posebno u Molderu i Skali. Moralo bi da postoji nešto posebno kako bi bilo moguće da se predje linija izmedju ova dva lika."

16:29 h: "Dosije X 3", kada? Karter: "Potreban vam razlog zbog koga ćete postati uzbudjeni kada ponovo treba da odradite neki posao, ali doći ovamo i videti sve ove ljude... "

16:30 h: Anderson započinje aukciju table na sceni. Na šaljiv način tera publiku da učestvuje.

16:31 h: Tribina je privedena kraju, a moderator je najavio završetak i program je bio gotov.










Tv Gajd je napravio intervju sa Dejvidom i Dzilijan, a uradjen je i foto set: 



Slike sa tribine:














Intervju sa Dejvidom i Dzilijan:


Za sam kraj posta: Kompletan snimak sa tribine na Komik konu:


Fotografije: Philliater1, Dejli mejl, Dejli star, Comingsoon.it, Ace show biz, Dread central, Screen fad, Usa today, The daily news, Just jared, Express uk, Comics beat, Duchovny central, TV guide (Fejsbuk + Instagram)

1 Comments

  1. Натерао ме пост да мало размишљам о пролазности времена...
    Саша

    ReplyDelete

Post a Comment

Previous Post Next Post