Džilijan Anderson se oslanja na jednostavan lakmus test kada razmišlja o novoj ulozi: pitajući se da li deo lika već živi u njoj. „Kroz karijeru sam naučila da verujem tome“, izjavila je u telefonskom razgovoru za Vanity Fair. „Ukoliko to ne bih osetila, imala bih problema da prihvatim ulogu. Znam da ću uspeti ukoliko imam taj osećaj, između podrške koju ću dobiti i uz mnogo napornog rada."

Andersonova je ostvarila izvanredan opus, glumeći likove koji su živeli na raznim mestima, u više epoha i bili su drugačijih temperamenata. Pored odličnih adaptacija romana Dikensa, Tolstoja, Melvila i Vartona, ova glumica, aktivistkinja i autorka, nedavno je glumila i seksualnog terapeuta u seriji "Seksualno obrazovanje", a prikovala nas je za "Krunu", tumačeći kontroverznu britansku premijerku Margaret Tačer. U njenim likovima se često pronalazi čelična elegancija; tako je Fiona Epl bila fascinirana jednom naizgled nebitnom rečenicom koju je Džilijan izgovorila u BBC-ovom psihološkom trileru "The Fall", te ju je muzičarka pozajmila za naziv svog poslednjeg albuma. Nakon što je otkriveno skrovište serijskog ubice, uz pretpostavku kakve se strahote događaju iznutra, Anderson se hladno obraća krupnom policajcu rečima „fetch the bolt cutters“.


Anderson priznaje da je bilo momenata u karijeri koji su je odveli poprilično daleko. „Blanš Diboa me je sigurno odvela u psihološku provaliju“, izjavila je, analizirajući "Tramvaj zvani želja" iz 2014. (Jang Vik). Čak je i osetila da Blanš živi u njoj. (Upitana u kom delu, Džilijan je prigovorila: „Sada ulazite na teritoriju Dejli mejla.“) izvođenje Tačerove joj je, kako kaže, bilo tehnički najteže u njenoj karijeri, što je ipak je to nije zaustavilo: „Kada rizikuješ, postoji šansa da se poniziš i padneš pravo na lice. Znala sam da sve rizikujem, i ako ljudi reaguju govoreći da sam pukla, jednostavno bih morala da se izborim sa tim i da verovatno ne ustajem iz kreveta u narednih mesec dana.“

Sa serijom je već bila upoznata kao gledalac, ali i kao partnerka tvorca "Krune", Pitera Morgana. Nakon uranjanja u Tačerin život, bila je blago razočarana shvativši da joj scenario nije posvetio više prostora. „Iako sam znala da serija zapravo ne govori o premijerki, već o kraljici i članovima kraljevske porodice, u trenutku se pojavila misao, Oh, zar samo ovi delovi? Izazov se ogledao u tome da dovoljno onoga što sam osećala bude prikazano kao važan element njene celine u seriji.“


Pronalazak dubokog, prepoznatljivog tonaliteta Gvozdene dame bila je samo jedna prepreka. Anderson je žudno čitala o Tačerinom vaspitanju, slušala je snimke i uspela je da se zbije u njeno neobično držanje. „Imala je prilično širok stav, a težinu bi prebacivala na pete, uz jedno stopalo nalik na golubovo. Pravila je vrlo sitne korake, hodala je prilično brzo i ispred ljudi, uključujući sastanke sa predsednicima drugih zemalja. Obično bi izbacila bradu ili čelo. Ramena su joj bila povijena, grudi ka pupku, a karlica nagnuta. Bilo je potrebno odglumiti to", zaključuje Anderson kroz smeh," i zapamtiti sve ovo uz specifican glas. Tačer je zaustavljala dah usred rečenice, a ne na kraju, jer ako bi to učinila, neko bi mogao da joj upadne u reč i prekine je“.

Džilijan Anderson je već osvojila Zlatni globus i nagradu SAG za ulogu premijerke Tačer, a njen biograf, Čarls Mor, opisao je njeno izvođenje kao "jedino ubedljivo" koje je video do sada. Nakon odigrane uloge u "Kruni", glumica se vratila u "Seksualno obrazovanje" i pronašla svoju unutrašnju Tačer koja se i dalje bori za vlast. „Definitivno je bilo nekoliko scena u kojima sam morala da se obratim režiseru: „Pojavila se Megi. Možda niste primetili, ali ja jesam i potrebno je da ovu scenu snimimo još jednom.“

Post a Comment

Previous Post Next Post